Ben je er klaar voor om op reis te gaan? Waarschijnlijk kijk je er al een tijdje naar uit om van het zonnetje te genieten. Bij op vakantie gaan hoort vaak ook het bezoeken van stranden. In dat geval is het prettig als je jezelf in badkleding durft te vertonen. Een strak figuurtje helpt daarbij. In dit artikel helpen we je om buikvet te verbranden met 5 tips van dieetexpert Oscar Helm. Lees direct verder en haal er je voordeel uit.

Tip 1: beperk de inname van koolhydraten

Wanneer je buikvet wilt verliezen, is het van belang om jouw vetverbranding een handje te helpen. Door minder koolhydraten in te nemen, is het mogelijk om over te schakelen op het verbranden van vet. Het lichaam zal haar reserves aanspreken en langzamerhand verlies je buikvet.

Tip 2: eet meer groente

Om koolhydraten te vermijden, is het raadzaam om meer groente te eten. Zo heb je een gevuld gevoel en is de hunkering naar koolhydraten er minder. Heb je zin in iets vullends? Probeer steeds weer terug te vallen op groente. Na verloop van tijd gaat het wennen en heeft jouw lijf minder behoefte aan koolhydraatrijke voeding als brood, aardappelen of pasta.

Tip 3: voorkom de inname van overtollige suikers

Zonder dat je het in de gaten hebt, zijn er in een groot deel van onze voeding overtollige suikers te vinden. Voor ons lichaam is het verleidelijk. Suiker zit vol met energie en het lichaam kan deze energie direct aanspreken. Deze energie neemt veel gemakkelijker op dan energie uit vet. Het lichaam heeft namelijk een zekere aanloop nodig om vet te verbranden. Door met overtollige suikers te stoppen, zal de aanmaak van nieuwe vetreserves afnemen. Ook zal het verlangen naar zoetigheid minder worden. Je komt langzamerhand af van jouw suikerverslaving.

Tip 4: werk aan jouw buikspieren

Ben je van een groot deel van jouw buikvet af? Dan wordt het tijd om aan jouw buikspieren te werken. Door jouw buikspieren te trainen, kun je een strakke buik ontwikkelen en zie je er sexy uit als je in badkleding op het strand staat. Wil je een zogenaamde ‘beach body’ trainen? Reken er in dat geval op dat jouw vetpercentage flink omlaag moet. Pas daarna worden jouw buikspieren zichtbaar.

Tip 5: let op jouw houding

Loop je met een gebogen rug over het strand of neem je een krachtige houding aan? Met een zelfverzekerde houding kun je veel compenseren. Daarnaast is het gezond voor jouw lijf om de juiste houding aan te nemen. Het helpt je om pijn in de rug te voorkomen en het lijkt alsof jouw lijf strakker is. In het begin voelt het onnatuurlijk, als je het een tijdje volhoudt raak je er vanzelf gewend aan en gaat jouw lichaamshouding zichtbaar verbeteren. Probeer kritisch te zien en kijk goed in de spiegel naar wat er aan jouw houding te verbeteren valt. Het klinkt misschien vreemd, maar dit werkt echt!

Share: